HYDRO C











Harga : RM75.00 (2.05oz)


Hydro C
Hydro C  terdiri daripadamineral utama dan surih, ditambahkan Vitamin C. Dengan Concentrace Mineral Drops dalam formula yang berkuasa ini, ia secara sinergestik membantu keupayaan vitamin untuk diserap dan digunakan di seluruh badan untuk kesihatan dan prestasi yang lebih baik.

Manfaat kesihatan Hydro C :-
1.   Mengaktifkan enzim
2. Menggalakkan detoksifikasi
3. Bertindak sebagai antioksidan
4.   Merangsang fungsi sistem imun
5.   Bagus untuk pesakit kencing manis dan tekanan darah tinggi
6.   Mencegah serangan jantung dan strok
7.   Membina & merawat tulang gusi, tulang rawan
8.   Mengawal fungsi pundi kencing
9.Membantu masalah sakit belakang, gait dan kekejangan
10. Membantu mengurangkan risiko katarak mata
11. Mencegah sembelit
12. Penyembuhan luka dan kulit terbakar
13. Melindungi perokok daripada penyakit paru-paru
14. Membantu merawat migren, insomnia dan kemurungan


Kandungan Aktif Hydro C :-
 
Concentrace Mineral Drops -
Mineral kompleks yang seimbang. Mengandungi lebih 72 mineral ionik, diperolehi daripada Tasik Great Salt, Utah. Ia adalah salah satu daripada rumusan semulajadi mineral yang paling berkuasa di dunia dengan pelbagai manfaat dan aplikasi. Ia adalah pemangkin bagi semua vitamin dan lain-lain nutrien badan yang anda gunakan untuk membina dan mengekalkan kesihatan yang baik.

Vitamin C -
Setiap titis Hydro C membekalkan 8mg Vitamin C. Maka apabila 40 titis, ia membekalkan 320mg Vitamin C untuk anda setiap hari.
Cara Pengambilan / Dos :-
Kanak-kanak @ Remaja : 1 titis bagi setiap 2 kg berat badan.
Dewasa : 40 titis (10 titis pagi, 10 titis tengahari, 10 titis petang dan
10 titis malam). Sebaiknya diambil selepas makan. Sekiranya diambil bersama Hydro D maka 10 titis Hydro C dan 10 titis Hydro D.
*  Boleh dititiskan ke dalam air putih, teh, kopi, milo atau jus.
Penyelidikan Saintifik Vitamin C :-
Peranan dalam imun - Merangsang pengeluaran dan fungsi leukosit (sel darah putih), dapat melindungi jangkitan virus dan penyakit lain, sekaligus bertindak sebagai penggalak imun.
Penyakit koronari jantung - Risiko kematian akibat penyakit kardiovaskular adalah 42% lebih rendah pada lelaki dan 25% lebih rendah pada wanita yang mengambil vitamin C kira-kira 300mg sehari.
Strok - Kajian ke atas lebih daripada 2,000 penduduk masyarakat luar bandar Jepun selama 20 tahun mendapati bahawa risiko strok adalah 29% lebih rendah pada orang-orang yang tinggi tahap serum vitamin C.
Kanser - Pengambilan vitamin C yang lebih tinggi dikaitkan dengan penurunan insiden kanser pita mulut, tekak dan vokal, esofagus, perut, kolon-rektum dan paru-paru.
Katarak - Peningkatan pengambilan pemakanan vitamin C dikaitkan dengan penurunan risiko katarak.
Hipertensi - Beberapa kajian menunjukkan tekanan darah dikurangkan dengan mengambil vitamin C.
Diabetes - Satu kajian selama 16 tahun ke atas lebih kurang 85,000 wanita. 2% daripada mereka pesakit kencing manis, mendapati bahawa penggunaan vitamin C (400mg sehari atau lebih) telah dikaitkan dengan pengurangan ketara dalam risiko penyakit jantung koronari (boleh menyebabkan maut) termasuk juga pesakit kencing manis.
Sumber : Linus Pauling Institute, Oregon State University



No comments:

Post a Comment